زنان، قهرمانان تحول آفرینی در جامعه

سایت یک روانشناس را دیدم که برای پژوهش علمی خود، موضوع زن را انتخاب کرده بود. این اقدام قابل تحسین است. چون همیشه زنان نقش بسیار مهمی در ایجاد تحولات تاریخی داشته و دارند. در جامعه ما نیز برای تحقق اهداف والای نظام، توجه به زنان و برداشتن موانع پیش روی آنها ضروری است.

  • ستاره درخشان پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و ۱۲ امام معصوم علیهم السلام، یک زن بود (حضرت فاطمه سلام الله علیها). و امامان ما در مشکلات و سختی ها به مادرشان متوسل می شدند.
  • گفته می شود معاویه، برای فرهنگ سازی و گسترش کینه مردم نسبت به مولای متقیان علی علیه السلام، از نقش زنان غافل نشد. و از طریق مادران، انسان هایی را تربیت کرد که قلوبی سرشار از کینه نسبت به آن حضرت داشتند.
  • پس از واقعه عاشورا حضرت زینب سلام الله علیها حماسه ساز بودند و نقش مهمی در حفظ نهضت کربلا داشتند.
  • در دوران دفاع مقدس نیز زنان با الگو قرار دادن حضرت زینب(س) لحظات بی نظیری را برای ثبت در تاریخ آفریدند.
  • برای ادامه قدرتمند این جریان، باید زنان را یاری کرد.

زن توانمند ترین انسانی است که می تواند سرنوشت جامعه را به سمت خوشبختی و رضایمندی پیش ببرد اگر توجه لازم به نقش ها، توانمندی ها و سرمایه های مختلف روانی، فرهنگی، اجتماعی او وجود داشته باشد. این جمله به معنای بی توجهی کامل به زن در جامعه ما نیست. بلکه توجه دادن برای سرمایه گذاری بیشتر است. اگر بخواهیم جامعه ایران را با غرب مقایسه کنیم. جامعه غربی در رعایت حقوق زن، صدها فرسنگ از ما عقب تر است. از آنجایی که تهاجم دشمنان ایران به زنان، بسیار گسترده و برنامه ریزی شده است، اهمیت حمایت ما از زنان، صد چندان می شود.
بیایید جامعه خود را با توجه بیشتر به نقش زنان در تحول آفرینی، به خوشبختی نزدیک تر کنیم.

درباره‌ی مدیر سایت

سلام علیکم. مدیر سایت هستم. نظرات گرانقدر شما راهگشای ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.