نجات ما در گروی تبعیت از تعالیم اهل بیت ( علیهم السلام )

نجات ما در گروی تبعیت از تعالیم اهل بیت ( علیهم السلام ) :

نجات

 

منبع تصویر

 

 

نجات

 

منبع تصویر

 

 

نجات

 

منبع تصویر

 

 

در سال روز شهادت جان سوز امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بنا دارم با استفاده از دو کتاب (که خدمت شما معرفی خواهم کرد ) سلسله مطالبی را با عنوان « طب اسلامی » خدمت شما بزرگواران تقدیم کنم.

وقتی به تاریخ مراجعه می کنیم به کتابی برخورد می کنیم که «رساله ذهبیه » نام دارد. نام دیگر این کتاب « طب الرضا » است. اهل بیت علیهم السلام با درد انسان ها بخصوص مسلمانان و شیعیان خود دردمند می شدند و همواره در تلاش برای کاستن از دردها و رنج های بشر بوده اند. طبیعی است که نمی توانستند نسبت به سلامت جسمی آنها که تاثیری جدی و مستقیم بر سلامت روح و روان آنها دارد بی تفاوت باشند.

یاد آوری سالروز تولد و شهادت ائمه اطهار علیهم السلام برای این است که عقاید و مکتب آن بزرگواران را بشناسیم و در سالروز شهادت آن حضرت این بخش بسیار مهم و حیاتی را شروع می کنیم.

متاسفانه در زمانه ما دشمنان مسلمانان به گونه ای فرهنگ سازی کرده اند و از پول و سرمایه خود برای تغییر سبک زندگی مسلمانان بهره برده اند که بسیاری گمان می کنند دین اسلام و تشیع برای سلامتی مردم برنامه ای ندارد و در این عرصه بسیار مهم دستش خالی است.

برخی از پزشکان مسلمان هم به دلیل اینکه در فضای فکری غربی تحصیل کرده اند و عقاید پزشکی غیر مسلمانان برایشان نهادینه شده است دستورات دینی در حوزه پزشکی را چیزی شبیه خرافه می پندارند. دراین میان، مردم بی گناه هستند که گریبانگیر درد و رنج بیماری ها و حتی مرگ های زودرس می شوند و به حکم انسانیت و مسلمانی همه وظیفه داریم در این زمینه ابتدا، آگاهی های خود را افزایش دهیم و سپس آن را نشر دهیم.

کتاب « طب نجات بخش ناگفته هایی از طب اسلامی » ( محمدعلی محمدی یکتا ) ، ناشر: راه سبز ، چاپ هجدهم ، ۱۳۹۳ :

صفحه ۳ :

من اتاکم نجی و من لم یاتکم هلک ( هرکس به سمت شما بیاید و از علوم و معارف شما بهره ببرد نجات می یابد و هر کس چنین نکند به هلاکت می افتد )

صفحه ۴ :

حضرت امام خمینی (ره) : غرب همه چیز استعماری دارد. طب استعماری ، فرهنگ استعماری که صادر می ‏كند براى كشورهايى كه عقب افتاده ‏اند به اصطلاح آنها. آن ها می خواهند ما وابسته باشیم و چیزهایی که به ما می دهند وابستگی می آورد ، اگر می خواهید رشد حقیقی پیدا کنید و مستقل شوید، اول این وابستگی فکری و قلبی را کنار بگذارید. {بهشت دانایی : صحيفه امام ، جلد ۱۲ ص ۵}

مقام معظم رهبری: این انرژی هسته ای اصلش مال ما نیست، چیزی بود که از آنها گرفتیم و الان به دست آورده ایم. دغدغه قلبی امروز من طب اسلامی ایرانی است ، به آن بپردازید.

ادامه دارد.

برای تبرک و توسل به وجود نورانی حضرت ثامن الحجج سخنرانی مهمی از حجه الاسلام عالی را تقدیم می کنم. این سخنرانی به مناسبت تولد آن حضرت بوده است اما در شناخت بهتر وجود مبارکشان بسیار مفید است.

عنوان سخنرانی : آثار و برکات هجرت امام رضا (ع) به ایران  برای دانلاود اینجا کلیک کنید.

منبع: سایت شهید آوینی

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره‌ی مدیر سایت

سلام علیکم. مدیر سایت هستم. نظرات گرانقدر شما راهگشای ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.