ارتجاع و عقب ماندگی = اطاعت از آمریکا (نظر صریح قرآن کریم)

ارتجاع و عقب ماندگی = اطاعت از آمریکا (نظر صریح قرآن کریم)

ارتجاع

 

 

در آیات ۱۴۹ و ۱۵۰ سوره آل عمران ، به صراحت از اطاعت کفار منع شده ایم. اگر کمی انصاف داشته باشیم و دقت کنیم متوجه می شویم به عنوان مسلمان ، اگر از کفار اطاعت کنیم عقبگرد زده و زیان خواهیم کرد.

يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِن تُطِيعُواْ الَّذِينَ كَفَرُواْ يَرُدُّوكُمْ عَلىَ أَعْقَبِكُمْ فَتَنقَلِبُواْ خَاسرِِينَ(۱۴۹) بَلِ اللَّهُ مَوْلَئكُمْ وَ هُوَ خَيرُْ النَّاصرِِينَ(۱۵۰)
ترجمه: اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد، اگر از كسانى كه كفر ورزيده ‏اند اطاعت كنيد شما را به عقب بازمی گردانند، پس زيانكار خواهيد گشت(۱۴۹).
(آنها ياور شما و سزاوار طاعت نيستند) بلكه خدا ياور شماست و او بهترين يارى دهندگان است.(۱۵۰)

اگر در تعریف ارتجاع تفکر کنیم این نتیجه حاصل می شود که اگر مطیع کفار شویم خود و جامعه را گرفتار ارتجاع می کنیم.

تعریف :

ارتجاع
ارتجاع یک جریان فکری و رفتاری است که می کوشد تا جلوی پیشرفت و رشد جامعه را بگیرد و با احیای گذشته های باطل و سنت های نادرست و ناروا مسیر طبیعی حرکت های کمالی انسان را با مانع جدی مواجه سازد و اجازه ندهد تا جامعه به کمال برسد. از این روست که آموزه های قرآنی با تعابیری چون جاهلیت، اعقابکم و مانند آن، هر گونه عقب گرد از مسیر کمالی را محکوم می کند و اجازه نمی دهد تا سنت های باطل و رسوم نادرست به عنوان تاریخ پیشینیان و سنت های پدران و آیین های ملی در جامعه نهادینه شود و سدی بزرگ در سر راه جامعه و رویکردهای کمالی و ابتکاری آن ها بگشاید. (منبع : ارتجاع روشن فکری بعد از انقلاب اسلامی)

 

چه کسانی گرفتار ارتجاع می شوند؟

ارتجاع

ارتجاع یعنی رجوع و رجعت، یعنی بازگشت و برگشت اما بازگشت از کجا و به کجا؟ از همین چند کلمه کوتاه می‌توان فهمید ارتجاع درخصوص فرد یا افرادی است که راه درستی را طی کرده‌اند و اکنون از مسیر خارج شده و در راه بازگشت به همان مبدا اولیه هستند؛ یا پشیمان شده‌اند یا منحرف یا غافل. درواقع این بیماری مخصوص کشورها و ملت‌هایی است که با حرکتی عظیم، یک‌قدم به جلو برداشته‌اند و به تعبیر امروز، انقلاب کرده، به‌جایی رسیده و خود را به خدا نزدیک کرده‌اند و خدای متعال به آنان انعام کرده است . (منبع : فرهیختگان آنلاین)

ارتجاع

رهبر انقلاب با اشاره به آسیب هایی چون «عقب ماندن در عدالت» ، «حرکت به سمت اشرافی گری» و «تکیه و اعتماد به خارجی ها» هشدار دادند.

{ انقلاب ما برای اجرای عدالت، مبارزه با اشرافی گری و مقابله با ابرقدرتهای چپاولگر بود. عقبگرد از این سه یعنی چشم پوشی از اهداف. بهشت دانایی}

{ اعتماد ، اطاعت می آورد و اطاعت از خارجیان به آنها قدرت می دهد. به قول متفکرین دولت آمریکا، کسی که اطاعت نشود قدرت ندارد. بهشت دانایی}

 

منبع تصویر

ارتجاع

ضرر و زیان – منبع تصویر

 

ارتجاع

ضرر و زیان – منبع تصویر

ارتجاع

ضرر و زیان – منبع تصویر

معرفی کتاب : «ارتجاع مدرن و رسالت ما» تالیف استاد جلال رفیع

ارتجاع

منبع تصویر

 

 

 

درباره‌ی مدیر سایت

سلام علیکم. مدیر سایت هستم. نظرات گرانقدر شما راهگشای ماست

همچنین ببینید

سنن الهی در ترجمه قرآن کریم آیت الله مکارم شیرازی

درمورد  سنن الهی ، تعریف و انواع آن، قبلا مطلبی به نقل از سایت حوزه …

۲ نظرات

  1. سلام آقای مدیر ممنون بخاطر سایت خوبتون … علت و انگیزه ارتجاع از کجا شروع میشه و افراد عادی جامعه چطور متوجه میشوند که دچار ارتجاع شده اند … نکته مهمتر اینکه اطمینان به راهنمایان داخلی هم یعنی اطاعت … آیا انحراف این بزرگواران زمینه ای برای ارتجاع جامعه نخواهد شد؟

    • سلام دوست عزیز. متشکرم که سوال خودتون رو توی ذهن خودتون زندانی نکردید. یکی از چیزهایی که انسان ها رو با فشارهای کمر شکن مواجه می کنه حبس کردن دیدگاهها، احساس ها و اقدام هاست. این فشارها اگر روی هم انباشته بشن زندگی ها رو ذره ذره نابود می کنن. انگیزه سردمداران ارتجاع، منافع و خودخواهی هستش و عده ای هم از سر جهل و ضعف در شناخت جبهه حق و باطل، از اونا حمایت می کنن. همه افراد جامعه اگر حرف ها و اتفاقات و موضع گیری ها رو با قرآن و نهج البلاغه و کلام معصومین علیهم السلام بسنجند هیچ وقت فریب نمی خورند. اگر این هم برای شما سخت هستش صحیفه حضرت امام خمینی ره و یا بیانات رهبر خوش فکر، حکیم و آگاه و شجاع ایران رو مطالعه کنید مطمئن باشید پشیمان نمی شید. اگر تردیدی دارید بپرسید تا درخدمت شما باشم. اطاعت به خودی خود نه خوب هستش نه بد. اما وقتی از یک دولت یا انسان زور گو اطاعت کنیم راه رو گم می کنیم و اگر از یک فرد حکیم که باخداست و شجاعت داره اطاعت کنیم راه صحیح رو تشخیص می دیم. اگر کمی تامل کنید به راحتی می تونید شباهت ها و تفاوت های برخی راهنمایان داخلی رو با آمریکا و زورگویان عالم و یا با تعالیم قرآن و اهل بیت تشخیص بدید. در فریبکار بودن آمریکا و هم پیمانان او که شکی نیست. درمورد انحراف بزرگان، اگر آشنا به تعالیم قرآن و اهل بیت باشیم تشخیص انحراف آنها سخت نیست. این را هم عرض می کنم: دلایل و مستندات قرآنی و روایی بسیار زیادی وجود داره که نشون می ده رهبر ما راه رو کاملا درست شناخته و از انحراف به دور هستش. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.