شاه کلید ی به نام بازار و دخالت شعبان بی مخ های زمانه

شاه کلید ی به نام بازار و دخالت شعبان بی مخ های زمانه

شاه کلید

شاه کلید

دوشنبه چهارم تیرماه ۱۳۹۷ خبر بروز نا امنی در بازار تهران از صدا و سیما و پخش شد و سایت های خبری نیز جزئیات بیشتری را منتشر کردند.

در خبر آمده بود بازاریان به دلیل اعتراض به گرانی و نوسانات شدید ارزی و کسادی بازار اقدام به تعطیلی مغازه های خود کرده  و عده‌ای با حرکت جمعی در نقاط مختلف بازار بزرگ خواستار حمایت مسئولان و رفع گرانی‌ها شده اند.

این حرکت بازاریان و اعتراض مسالمت آمیزشان حق آنهاست و کسی به آن ایرادی نمی تواند بگیرد. اما این موضوع وقتی نگران کننده می شود که می بینیم در کنار اعتراض مسالمت آمیز بازاریان عده ای ناشناس سعی در تبدیل اعتراضات به آشوب داشته اند بخصوص اینکه اخبار پراکنده ای از درگیری اغتشاشگرانی که خود را به عنوان معترض جا زده اند منتشر شده است و رسانه های ضد انقلاب نظیر آمد نیوز و ارگان رسانه ای سازمان منافقین کلیپ هایی از تخلیه کامیون سنگ برای درگیری با ماموران انتظامی در مقابل مجلس شورای اسلامی و چند نقطه دیگر انتشار داده اند. منبع : اینجا کلیک کنید.

با مطالعه خبر، به یاد دو چیز افتادم که باعث شد ارتباط معناداری به ذهنم خطور کند:

۱- شعبان جعفری معروف به شعبان بی مخ:

شعبان بی مخ

منبع تصویر

او با حمایت سرویس های امنیتی بیگانه کارش این بود که اوباش را جمع کند و فضای اعتراضات و انتقادات سیاسی و اقتصادی را به آشوب بکشد و هرجا می توانست دست به غارت می زد و از آب گل آلود برای اربابان خارجی خود ماهی می گرفت. گاه مخالف می شد و گاه موافق. برای او موضع سیاسی مهم نبود بلکه به دنبال فرصتی برای حضور بود تا فضا را متشنج کند.

«در جریان ۳۰ تیر ۱۳۳۱ به فعالیت برای بازگرداندن دكتر مصدق بر مسند نخست‏ وزیری پرداخت اما به فاصله كوتاهی از مصدق روی برگرداند و ماجرای ۹ اسفند ۱۳۳۱ پیش آمد. در این روز به پیشنهاد دكتر مصدق، شاه قصد خروج از كشور و سفر به عتبات را داشت كه شعبان به همراه گروهی از اراذل و اوباش خود با تجمع در مقابل كاخ مرمر از این امر جلوگیری كردند و با تهدید بازاریان، بازار تعطیل شد.

بازار ( ۱۳۹۷/۴/۴ )

او در روز ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به عنوان سردسته نیروهای خشن وفادار به حکومت پهلوی دوم با حمایت سرویس‌های امنیتی بیگانه نقش کلیدی را در سقوط دولت مصدق و بازگشت شاه از تبعید به ایران ایفا کرد و البته به پاس همین خدمات، افزون بر برخورداری از امتیازات فراوان تا پایان دوره سلطنت محمدرضا‌شاه پهلوی، به دستور مستقیم او باشگاهی نیز به نام خودش (یعنی باشگاه جعفری) به عنوان پاداش دریافت کرد» منبع

قصد ندارم سخن را طولانی کنم، فقط خواستم به این نکته اشاره کنم که در وقایع سیاسی، همیشه آرامش و یا نا آرامی بازار برای دشمنان و یا فعالان سیاسی مهم بوده و خواهد بود. چون وقتی بازار نا امن شود موج آن به تمامی اقشار جامعه منتقل خواهد شد.  و ما نباید تحرک اوباش در شاه کلید بازار را اتفاقی ساده بدانیم. اگر آرامش بازار از بین برود اقتصاد ما به چالش کشیده می شود.

 

۲- سازمان منافقین (مجاهدین خلق):

به یاد مطلبی از کتاب «اقتصاد مقاومتی، تفسیر جهاد کبیر» افتادم. با مطالعه این مطلب متوجه می شویم که هم اکنون سازمان منافقین با استفاده از ابزار تبلیغاتی خود به عنوان مکملی برای اقدامات عوامل دشمن در داخل کشور فعالیت می کند و هدفشان این است که فشار روانی که بر مردم وارد می شود را با دروغ پردازی، بزرگنمایی و… بیشتر کنند و به عنوان مهره تبلیغاتی دشمن برای عدم اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

اسناد و مصادیقی از نفوذ اقتصادی، صفحه ۴۱۸ ، سند شماره ۱۷ (دیپلماسی یا مذاکره کلیدی برای تغییر ایران) :

« … نکته حائز اهمیت درمورد اثرگذاری دیپلماسی یا مذاکره این است که قبل از انجام مذاکره می بایست جامعه و مسئولان ایران را آماده واگذاری امتیازات مورد نظر خود کنند. ترس مردم از تحریم ها، افزایش فشار اقتصادی به مردم، جلوگیری از اجرای اقتصاد مقاومتی، روی کار آمدن مسئولان غیر انقلابی و… از جمله اقداماتی است که آمریکا و غرب برای نتیجه گیری از دیپلماسی و مذاکره انجام می دهند. … به لحاظ نظری، سه گزینه می تواند مورد حمایت آمریکا در ایران باشد : نخست سازمان مجاهدین خلق است که به مخالفت با تهران معروف است . … » ( اقتصاد مقاومتی، تفسیر جهاد کبیر، اکبر ابدالی محمدی، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم، زمستان ۱۳۹۶ )‌

 

یک لینک مرتبط :

تعطیلی بازار طلای مشهد به دلیل ناامنی سال ۱۳۸۹

 

 

 

درباره‌ی مدیر سایت

سلام علیکم. مدیر سایت هستم. نظرات گرانقدر شما راهگشای ماست

همچنین ببینید

عشق و شهادت در آسمان کربلای ایران

عشق و شهادت در آسمان کربلای ایران قتلگاه غروب پنج شنبه هشتم شهریور ۱۳۹۷ مصادف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.